Sociale Veiligheid en omgaan met Agressie
Chauffeurs zijn dagelijks bezig met communicatie. Er zijn veel contacten met klanten, passagiers, collega’s en leveranciers. Over het algemeen zal het omgaan hiermee geen probleem opleveren. Maar het kan natuurlijk voorkomen dat de communicatie ooit stroef verloopt. Agressie en irritatie liggen dan op de loer. Het is van belang om dit zoveel mogelijk te voorkomen zodat de sociale veiligheid niet in het geding komt.
Cursusinhoud:
Tijdens deze cursus staat communiceren in de breedste zin van het woord centraal. Maar ook het omgaan met conflictsituaties komt uitgebreid aan de orde. De cursus bestaat uit één dag en zowel in theorie als in de praktijk komen onderstaande onderwerpen aan bod.
Theorie Basis:
– Communicatie
– Feedback geven en ontvangen
– Omgaan met stress
– Conflicthantering
– Omgaan met agressie
Praktijk:
– Uitleg aan de hand van praktijk voorbeelden
– Conflict- en stresshantering
– Feedback geven en ontvangen
– Omgaan met agressie
Vooropleiding:
Voor deze opleiding heeft u geen specifieke vooropleiding nodig.
Getuigschrift:
Sociale veiligheid en omgaan met agressie.
Code 95:
Deze opleiding kan meetellen voor de Richtlijn Vakbekwaamheid (Code 95). De cursus kan voor maximaal 7 uur meetellen.
De cursisten dienen tijdens deze lesdag een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart) en een mondkapje mee te brengen.