Mijn Brabant Match
Brabant Match B.V. 0

Onze intense Black Friday deals

30 november 2018

Onze intense Black Friday deals

De Zwarte Vrijdag en de Cyberische Maandag liggen alweer achter ons, maar we zijn ze zeker nog niet vergeten. Op radio, televisie en internet werd menig koper overvallen met korting, voordeel en acties. De mailbox stond op roodgloeiend, de gehoorschelp hoorde niets anders dan goedkope boodschappen en onze ogen werden getrakteerd op heel veel kortingspercentages. In de fysieke winkelstraat wemelde het van de koopjesjagers. Er werd geduwd, gedrongen en over elkaar heen gelopen. Winkels werden bestormd en gillende actiejagers schoten als vuurpijlen op hun doel af. Kassa’s stonden op standje ‘luktnetnie’ en mensen in de rij waren op z’n zachtst gezegd geïrriteerd. Het was een hectische dag, een chaotisch 24-uurtje. En niet alleen bij de fysieke winkelstraat of de online detailhandel. Bij Brabant Match deden we gewoon met het spelletje mee.

Een knallend kantoor

Winkelstraten puilden uit van de actiestickers: het felrood werd keihard op je netvlies gedrukt. Online werd je gehypnotiseerd door pop-ups, kortingspercentages en dagdeals. Brabant Match mag dan wel geen Bol.com of H&M zijn, we voelden ons verplicht om gewoon met de rage mee te doen. Daarom implementeerden we zelf hypnotiserende pop-ups en actiestickers op onze website. Bij het bezoeken van het vacaturegedeelte, werd je beloond met een intense melding op je scherm: “PROFITEER NU VAN 70% KORTING OP JE INSCHRIJVING!” en “DAGDEAL: MEER DAN 50% KORTING OP JE INSCHRIJVING!” en “SOLLICITEER NU VOOR DE HELFT VAN DE PRIJS!” en “TOT 70% KORTING OP ONZE HUISKOFFIE!”. Doel was om meer inschrijvingen en sollicitaties te genereren. Ook wilden we onze koffie nog interessanter maken. De aankleding van ons kantoorpand werd ook intens gerestyled: grote felrode banners bij de deur, actiestickers tegen de ramen, kortingsballonnen bij de ingang, een rode loper, een bediende met vacature samples op een bordje en een heleboel slingers en confetti. Brabant Match medewerkers waren zwart-rood gekleed en bezoekers werden getrakteerd op onze eigen Black Friday Song. Ook in de fysieke wereld beloonden we (potentiële) klanten en medewerkers met onze Black Friday acties. Het was onmogelijk om ons kantoor over het hoofd te zien. De oude vrouw met hond keek verrassend opzij, de overburen keken hun ogen uit en de omliggende bedrijven voelden pure jaloezie. Ons kantoor was een knaller.

Black Friday acties

Onze prijslijst zag er op Black Friday wel opeens héél interessant uit! De intense meldingen op het computerscherm en de actiestickers en kortingsballonnen op kantoor resulteerden in de volgende deals:

Inschrijven als werkzoekende:

Normale prijs = € 0,-
Actieprijs = € 0,-


Solliciteren naar een functie:

Normale prijs = € 0,-
Actieprijs = € 0,-


Kopje huiskoffie op kantoor:

Normale prijs = € 0,-
Actieprijs = € 0,-


Toiletbezoek:

Normale prijs = € 0,-
Actieprijs = € 0,-


Contact opnemen via telefoon of e-mail:

Normale prijs = € 0,-
Actieprijs = € 0,-


Wintertheetje:

Normale prijs = € 0,-
Actieprijs = € 0,-


Zoektocht naar geschikt personeel:

Normale prijs = € 0,-
Actieprijs = € 0,-


Toegang tot onze interessante vacatures:

Normale prijs = € 0,-
Actieprijs = € 0,-


Binnenlopen:

Normale prijs = € 0,-
Actieprijs = € 0,-


Hulp bij het vinden van de juiste baan:

Normale prijs = € 0,-
Actieprijs = € 0,-


Een ding is zeker: Bol.com en H&M konden gegarandeerd niet op tegen onze scherpe prijzen. De winstmarge op onze Black Friday deals was 0% en de klanttevredenheid was 100%. Hoe heerlijk is het als je ergens zonder portemonnee binnen kunt lopen of een website zonder iDEAL kunt gebruiken? Bij Brabant Match was het mogelijk (en dat is het eigenlijk nog steeds).

Onze marketing kreten

Onze bloedeigen Brabant Match medewerkers werkten optimaal samen om de ultieme marketingactie op te zetten. Personalisatie staat hoog in ons vaandel en we besloten daarom om Black Friday de juiste persoonlijke lading te geven. Piet-Hein hebben we de bekende van hoog naar laag “Bo-bo-bo-bo-bo-bo Bol .. punt .. com” tune in laten zingen, waar ‘zingen’ natuurlijk met een korreltje zou moet worden genomen. Ieder zo z’n vaardigheden. Op een ludieke wijze klonk het overal in de omgeving, op elk media kanaal: “Bra-bra-bra-bra-bra-bra Bra .. bant .. match”. Het uitzendbureau van ons allemaal. Een marketingkreet die niet meer weg te denken is uit de wijde omgeving. Gaat lekker.

Sanne & Lotte hebben we “Single Ladies” van welbekende superster Beyoncé nieuw leven in laten blazen. “All the single ladies (all the single ladies), All the single ladies (all the single ladies), now put your hands up” werd getransformeerd in “Ik wil Brabant Match (Ik wil Brabant Match), Ik wil Brabant Match (Ik wil Brabant Match), solliciteer snel!”. Leuk, iedereen in de wijde omgeving zingt het of heeft ‘m als wekker ingesteld. De zangkwaliteit ligt hier overigens wel hoger vergeleken met voorgaande alinea. Nou is wakker worden met Piet-Hein’s “Bra-bra-bra-bra-bra-bra…” ook niet de meest ideale wake up call.

Rody & Kim zongen samen liefdesliedjes op kantoor voor de allerliefste werkzoekenden en klanten (dus eigenlijk gewoon voor iedereen). Zo stelden zij iedereen op hun gemak en werd eenieder getrakteerd op de juiste persoonlijke aandacht. De zangkwaliteit ligt hier net onder voorgaande alinea, maar nog steeds ver boven alinea 1.

Esther en Dinzy (lees: d’n Dins) namen een verantwoordelijkheid voor de realisatie van perfecte koffie op kantoor. Gesprekken kregen de juiste sfeer en beide dames hebben een zwoele blik en stem die onmogelijk te weigeren is. Tijdens Black Friday waren zij de hypnotiseurs, de sfeermakers, de kerst op de taart. Soms werd bij de koffie realisatie een liedje geneuried. Goed voor de sfeer. De zangkwaliteit (lees: neuriekwaliteit) ligt hier helaas ver onder voorgaande alinea, maar gelukkig ver boven alinea 1.

Roy coördineerde de Black Friday acties en zorgde ervoor dat alles vlekkeloos verliep. Bij het aansturen van de verschillende marketing kreten bracht hij zelf geen tonen ten gehore. Hij weerhield de zanger uit alinea 1 er echter wel van om niet meer te zingen dan nodig. Daarvoor zijn we ‘m eeuwig dankbaar.


“Bra-bra-bra-bra-bra-bra Bra .. bant .. match!”


Klik hier als je werkzoekende bent en op zoek bent naar een baan die bij je past.

Klik hier als je opdrachtgever bent en op zoek bent naar (een) medewerker(s).

0492-745107 Inschrijven